Thursday, January 21, 2016

აშშ-ს უპილოტო საფრენი აპარატების ავარიულობის შესახებ

MQ-9 Reaper ავარიული დაჯდომის შემდეგ, ნიგერია, ნიამერის მიმდებარე ტერიტორია. 2014 წლის 20 ოქტომბერი



The Washington Post-ის ჟურნალისტის, უიტლოკ კრეიგის საინტერესო გამოძიება აშშ-ს მიერ 2015 წელს უპილოტო საფრენი აპარატების გამოყენების შესახებ. მოკლე ანალიზი ასე გამოიყურება:

  • აშშ-ს საჰაერო ძალებმა 2015 წელს 10 ცალი MQ-9 Reaper (მომკელი) და 10 ცალი MQ-1 Predator (მტაცებელი) დაკარგა (განადგურებული ან მძიმედ დაზიანებული).

ერთი უპილოტო აშშ-ი განადგურდა, ექვსი ავღანეთში, ოთხი სომალის ნახევარკუნძულის რაიონში (აშშ-ს საჰაერო ძალების ავიაბაზა ჯიბუტი), სამი ერაყში, თითო ლივიაში, ქუვეითში, თურქეთში და სირიაში. ორი ავარიის ადგილმდებარეობა ოფიციალური წყაროების მიერ არ სახელდება, მაგრამ სავარაუდოდ ეს მალი და იემენია.
  • დანაკარგების ძირითადი მიზეზებია - ოპერატორის შეცდომა და გაუმართაობა ელექტროსისტემებში. დადასტურებულია მხოლოდ ერთი საბრძოლო დანაკარგი - სირიის ჰსთ-მ ლატაკიის პროვინციაში, 2015 წლის 17 მარტს MQ-1 Predator ჩამოაგდო.
  • აშშ-ს არმიამ დაადასტურა ოთხი ცალი უპილოტოს, Gray Eagle-ს დაკარგვა, აღნიშნული უპილოტო MQ-1 Predator-ის სრული ანალოგია. აქედან სამი ავღანეთში, ხოლო ერთი ერყაში იქნა დაკარგული.
  • 2014 წელთან შედარებით საფრენოსნო დრო 8%  შემცირდა.

დამრტყმელი უპილოტოები ასევე დგას NSA, CIA, NASA, დიდი ბრიტანეთის შეიარაღებული ძალების, საფრანგეთის და იტალიის შეიარაღებაზე.
  • 2001 წლიდან მიღებული 269 ცალი MQ-1 Predator-იდან დაახლოებით ნახევარი სხვადასხვა მიზეზით დაიკარგა. დღეს-დღეობით ოპერატიულ მზადყოფნაში 140 ცალი აღნიშნული ტიპის უპილოტო იმყოფება. 2018 წლისათვის მათ სრულები MQ-9 Reaper ჩაანაცვლებს.

უპილოტოებზე მოდერნიზირებული დამხმარე ენერგოსისტემის დაყენება მიმდინარეობს, რაც ავარიულ მდგომარეობაში ფრენის დროს 1-დან 10 საათამდე გაზრდის. მოდერნიზაცია უკვე 47 მანქანას შეეხო.

No comments:

Post a Comment