Friday, February 3, 2017

საფრანგეთის სახმელეთო ჯარების ტექნიკის გამართულობის დონე დაბლა იწევს


როგორც ფრანგული რესურსი “opex360.com” სტატიაში სახელწოდებით “Les hauts et les bas des taux de disponibilite des vehicules de l’armee de Terre”-ში იუწყება, საფრანგეთის შეიარაღებული ძალების შეიარაღებაზე მყოფი ტექნიკის უმეტესი ნომენკლატურის გამართულობის შესახებ მონაცემების მისაღებად ერუვნული ყრილობის დეპუტატს, კორნიუ-ჟენტინს, ერთი წელი მოცდა მოუწია, მაგრამ მონაცემები 2015 წლისა მიიღო. და ამ ციფრების გათვალისწინებით საფრანგეთის არმიაში საკმაოდ არასახარბიელო მდგომარეობაა.
ზოგიერთი ტექნიკის გამართულობის მაჩვენებლები 2012 წლის მონაცემებთან შედარებით გაზრდილიც კია. მაგალითად ტანკ Leclerc-ების გამართულობა სამი წლის წინანდელთან შედარებით გაზრდილია (57% ნაცვლად 65%). ზრდა ასევე აღინიშნება ჯავშანმანქანა AMX-10RC-სა (45% ნაცვლად 55%) და ორწევრიან მუხლუხებიან სატრანსპორტო მანქანა VHM-საც (იგივე BvS-10) (47% ნაცვლად 76%).
სხვა მხრივ, 2014-იდან 2015 წლებში მდგომარეობა არ იყო მსგავსი. AMX-10RC-ს გამოკლებით, სხვა ზემოთაღნიშნული ტექნიკის გამართულობის დონე დაბლა იწევდა. მაგალითად, ტანკ Leclerc-ებისთვის ის 74%-დან 65%-მდე შემცირდა. ამ პრეიოდში თითქმის მთელი სახმელეთო ტექნიკის გამართულობის დონე ეცემოდა. 2012 წელს ზრდისა და 2015 წელს დაცემის შემდეგ, 155 მილიმეტრიანი თვითმავალი საარტილერიო დანადგარის, CAESAR-ისა და ჯავშანმანქანა VBCI-ს (შედარებით ახალი ტექნიკის), გამართულობა, რომელიც 2012 წლისთვის 81% უდრიდა, რამდენამდე შემცირდა და შესაბამისად 66% და 76% შეადგინა.
იგივენაირი მდგომარეობაა ჯავშანმანქანა PVP-ს პარკშიც, რომელიც კონსტრუქციული ხარვეზების გამო დაზარალდა, რამაც მანქანების ქარხანაში დაბრუნება გამოიწვია. მისი გამართულობის დონე 2015 წელს ერთი წლის წინანდელთან არსებულ 52%-თან შედარებით, 41%-მდე დაეცა. 2012 წელს ეს დონა 50% უდრიდა.
ჯავშანმანქანა VBL-ის გამართულობა 2012 წლის დონის შესაბამისი იყო და 56% უდრიდა. თუმცაღა ამ დონემ 2013 წელს 65% მიაღწია.
იგივე შეიძლება ითქვას სატრანსპორტო საშუალებების შესახებ. თუ ორწევრიანი სატრანსპორტო Hagglunds Bv 206LOG-ისთვის 2015 წლის მონაცემები უკეთესი იყო ვიდრე 2012 წლისა, სხვა სახის ტექნიკისთვის სიტუაცია ნელ-ნელა უარესდებოდა. ეს ეხება სატვირთოებს Kerax, PCM SISU (ტანკმზიდი), TRM-1000, TRM-700/100 და GBC-180. მოხლოდ მსუბუქი სადაზვერვო მანქანა VLRA-ს სანიტარული ვერსია წარმოადგენს განსაკუთრებულ გამონაკლისს, რადგანაც მისმა გამართულობამ 61% შეადგინა, რაც წინა სამ წელთან შედარებით უკეთესი მაჩვენებელია (2012 წელს 40,55%, 2013 წელს 37,32% და 2014 წელს 45%).
2013-2014 წლებში მრავალმიზნობრივი სატვირთო, Iveco PPT-ს გამართულობის დეონე რამდენადმე შემცირდა და 74%-დან 65%-მდე დაეცა.
და ბოლოს, ჯავშანმანქანა VAB-ის გამართულობამ ტეხილი შეასრულა და ეს არავის არ გაკვირვებია. 2012 წელს მან 52%-ს მიაღწია, 2013 წელს - 43,9%, 2014 წელს 55% და 2015 წელს 44,5%. აღსანიშნავია რომ, ამ პერიოდში ამ მანქანების რაოდენობა 3591 ცალიდან 2582 ცალამდე შემცირდა. ანალოგიური მდგომარეობაა VAB-ის სანიტარული ვარიანტისთვისაც, რომლის გამართულობაც ბოლო ოთხი წლის განმავლობაში 15% შემცირდა და 46% შეადგინა.


წყარო:

No comments:

Post a Comment