Saturday, April 28, 2012

ახალი საბორტე ეკრანებით აღჭურვილი БМО-Т

ეკატერინბურგში, გამარჯვების დღის აღლუმის სამზადისზე ალმტყორცნელთა БМО-Т-ეები გამოჩნდა, რომლებიც აღჭურვილია სრულებით ახალი კონსტრუქციის საბორტე ეკრანებით, რომლებიც ჩაშენებული დინამიკური დაცვის ელემენტებისგან შესდგება და წარმოადგენს რუსეთის არმიაში მყოფი T-72/80 და 90-ის საბორტე ეკრანების ექსპულატაციის დროს შეძენილი გამოცდილების საფუძველზე შექმნილი ეკრანებს და აერთიანებს მათ საუკეთესო თვისებებს.
БМО-Т
БМО-Т
სავარაუდოდ ეს ეკრანები უფრო უკეთეს დაცვას უზრუნველყოფს ვიდრე მოდერნიზირ-ებული T-90C-ს საბორტე ეკრანები.

T-90A-ს საბორტე ეკრანები
T-90MC-ს საბორტე ეკრანები

Ka-50 და 52-ის რეესტრი



Ка-50
ქარხანა №938 / ნ.ი. კამოვის სახელობის უხოტომსკის ვერტმფრენმშენი ქარხანა (ОАО “Камов”)
“ნაკეთობა 800” - В-80
  1. 800-01●В-80 №010 თეთრი – პირველი ფრენა 1982 წლის 17 ივნისს, განკუთვნილი იყო საფრენი გამოცდებისთვის. შეღებილი იქნა ლურჯ ფერში. 1985 წლის 3 აპრისლ დაკარგული იქნა ავიაკატასროფაში, რომლის შედეგადაც დაიღუპა მფრინავ-გამომცდელი, საბჭოთა კავშირის გმირი ევგენი ლერიუშინი.
  2. 800-02●В-80 №011 ყვითელი – პირველი ფრენა 1983 წლის 16 აგვისტოს, განკუთვნილი იყო შეიარაღებისა და ავიამოწყობილობების დასამუშავებლად. თავდაპირველად შეღებილი იყო ლურჯ ფერად, შემდეგ გადაკრასკეს ღია ყვითელ ფერში და საბორტე ნომერი თეთრ ფერად დაიტანეს. მოგვიანებით მასზე განთავსებული იქნა ელექტროოპტიკურ გარდამქმნელიანი ღამის ხედვის კამერა “Меркурий”. რაღაც დროის ემდეგ შერებილი იქნა კომუფლიაჟის ფერებში. ამჟამად იმყოფება ОАО “Камов”-ში (Люберцы). ნაფრენი აქვს - 620 საათი, ნასროლი აქვს 100 ერთეული ტანკსაწინააღმდეგო მართვადი რაკეტა და 9400 ცალი ჭურვი ავტომატური ქვემეხიდან.
  3. 800-03●В-80 №012 თეთრი – აიწყო 1985 წლის დეკემბერში. განკუთვნილი იყო საფრენოსნო გამოცდების გასაგრძელებლად. აღჭურვილი იყო ღამე ხედვის კამერა “Меркурий”-ს მაკეტით ფიუზელაჟის ზედა ცხვირა ნაწილში. ამჟამად იმყოფება ОАО “Камов”-ის ტერიტორიაზე. მონაწილეობდა МосАэроШоу-92-ში და МАКС-1993-ში.
  4. 800-04●В-80 №014 ყვითელი – აწყობილია 1989 წლის მარტში. МАКС-1999-ზე გამოფენილი იყო როგორც Ка-50Н (ОЭПС ГОЭС-520-ით და ГОЭС-330-ით ცხვირა ნაწილში). ამჟამად იმყოფება ОАО “Камов”-ის ტერიტორიაზე, კაბინის გარეშე. მონაწილეობდა МАКС-1999-ში.
  5. 800-05●В-80 №015 ყვითელი – აწყობილია 1990 წლის აპრილში. წარმოადგენდა სერიული წარმოების ეტალონს. გადაღებული იყო მხატვრულ ფილმში სახელწოდებით “Чёрная акула”. 1999 წელს მოხდა მისი გაუმჯობესება-გადაკეტება. 2000 წლის ბოლოს-2001 წლის დასაწყისში მონაწილეობდა მეორე ვერტმფრენთან ერთად (ნომერი ყვითელი 24) მონაწილეობდა საბრძოლო დამრტყმელი ჯგუფის შემადგენლობაში საომარ მოქმედებებში ჩეჩნეთის ტერიტორიაზე. გამოფენა МАКС-2003-ზე ვერტმფრენი უკვე წარდგენილი იყო საბორტე ნომრით ყვითელი 25.
  6. Ка-50 №25 ყვითელი, ქარხნული ნომერი 8798000025. თავდაპირველად ეკუთვნოდა ОАО “Камов”-ს, ამჟამად გადაცემულია სახელმწიფო საფრენოსნო გამოცდების ცენტრს (ГЛИЦ). მონაწილეობდა МАКС-1997, МАКС-2001, МАКС-2003, МАКС-2005.


ქარხანა №116 / ნ.ი საზიკინის სახელობის ОАО “Арсеньевская авиационная компания “Прогресс” 
“ნაკეთობა 805” Ка-50 (В-80Ш1)

  1. 001●Ка-50 №018 ყვითელი – პირველი ფრენა 1991 წლის მაისი, აწყობილია "Прогресс"-ში, სათავო წინასერიული მანქანა. თავდაპირველად შეღებილი იყო  Ка-50-ის სტანდარტულ კომუფლიაჟში. 1994 წელს გადაღებილი იქნა საგამოფენო სამფეროვან კომუფლიაჟში. არაერთხელ გადაკეთდა Ка-50Н/Ш-დ. ამჟამად გააჩნია საბორტე ნომერი №18 ყვითელი და ქარხნული ნომერი 8798000028. ამჟამად ეკუთვნის ОАО “Камов”-ს. მონაწილეობდა შემდეგ გამოფენებში IDEX ’97, МАКС-1997, МАКС-1999, МАКС-2003, МАКС-2005, МАКС-2007.
  2. 01-01●Ка-50 №020 თეთრი, საბორტე წარწერა “H318” Werewolf, ქარხნული ნომერი 3538053201003 – გამოშვებულია 1992 წელს. მონაწილეობდა შემდეგ გამოფენებში Farnborough 1992, Le Bourget ’93, МАКС-1993, МАКС-1995. 1995 წელს შეიცვლა საბორტე ნომერი და გახდა 024.
  3. Ка-50 №024 თეთრი, წარწერით “H347” Black Shark. ამჟამად დგას ОАО “Камов”-ის ანგარში. მონაწილეობდა შემდეგ გამოფენებში LIMA-95, Farnborough 1996, Le Bourget ’97, МАКС-1997, МАКС-1999, МАКС-2001, МАКС-2003, МАКС-2005.
  4. 01-02● Ка-50 №021 თეთრი, წარწერით “Н317” Black Shark, ქარხნული ნომერი  353805??01012 – მონაწილეობდა შემდეგ გამოფენებში Le Bourget ’93, МАКС-1993. 1994-დან 1996-მდე იმყოფებოდა ОАО “Камов”-ის განკარგულებაში, სადაც მიმდინარეობდა მისი გადაკეთება Ка-52-ად, რომელსაც შემდგომში მიეცა ნომერი №061 თეთრი, ხოლო ქარხნული ნომერი 87980006003.
  5. 01-03●Ка-50 №22 ყვითელი, ქარხნული ნომერი 3538054301035 – 1995 წელს გადაეცა 344-ე ავიაბაზას (საარმიო ავიაციის საბრძოლო მომზადებისა და პირადი შემადგენლობის გადამზადების ცენტრი - სა სმ და პშგც). 1997 წელს გადაიღება ზვიგენის ხახის გამოსახულებით. 1998 წლის 17 ივნისს დაკარგული იქნა ავიაკატასტროფაში, რომლის შედეგადაც დაიღუპა სა სმ და პშგც-ს ხელმძღვანელი, გენერალ მაიორი ვორობეევი ბორისი. მონაწილეობდა შემდეგ გამოფენებზე IDEX ’97, МАКС-1997.
  6. 01-04●Ка-50 №24 ყვითელი, ქარხნული ნომერი 3538054301099. ვერტმფრენი თავდაპირველად შეღებილი იყო კომუფლირებულ ფერში საბორტე ნომრის გარეშე.  2000 წლის ბოლოს-2001 წლის დასაწყისში მონაწილეობდა მეორე ვერტმფრენთან ერთად (ნომერი ყვითელი 25) მონაწილეობდა საბრძოლო დამრტყმელი ჯგუფის შემადგენლობაში საომარ მოქმედებებში ჩეჩნეთის ტერიტორიაზე. 2006 წელს შეიცვალა შეფერილობა. 2009 წელს, გამარჯვების დღისადმი მიძღვნილ აღლუმზე ვერტმფრენი შეღებილი იყო სრულებით შავ ფერად. 2011 წელს ტორჟოკის ავიაბაზიდან გადაეცა ვორონეჟის უმაღლეს ავიაუნივერსიტეტს. რესურსი სრულებით გამოიმუშავა. მონაწილეობდა შემდეგ გამოფენებში - МАКС-1997, МАКС-2001.
  7. 01-05?●Ка-50 №20 ყვითელი, ქარხნული ნომერი 3538053302030. 1993 წლის 3 ნოემბრიდან 1998 წლამდე იმყოფებოდა ტორჯოკში. შემდეგში №21 მანქანასთან ერთად გადაეცა ОАО "Камов"-ს. 1995 წლის 9 მაისს მონაწილეობდა აღლუმში. ამჯამად იმყოფება ОАО “Камов”-ის განკარგულებაში.
  8. 02-01●Ка-50 №21 ყვითელი, ქარხნული ნომერი 3538052402045 – 1995 წლის 9 მაისს მონაწილეობდა აღლუმში. ამჟამად იმყოფება ОАО “Камов”-ს განკარგულებაში.
  9. 02-02● 2005 წლის მაისიდან 2007 წლის აპრილამდე საწარმოო “Прогресс”-ის ტერიტორიაზე, შემდეგ გადაკეთდა Ка-52-ად.
  10. 02-03●პლანერი გადაკეთდა Ка-52-ად. სავარაუდოდ მიიღო საბორტე ნომერი 063.
  11. 02-04●Ка-50 №23 ყვითელი, ქარხნული ნომერი 3538054602126 – აწყობილია 1996 წელს. ეკუთვნის 344-ე ავიაბაზას (სა სმ და პშგც). 2009-10 წლებში გადიოდა საკონტროლო-აღდგენით სამუშაოებს საწარმოო “Прогресс”-ში. 2010 წელს დაუბრუნდა ისევ ტორჟოკს, გადაღებილია შავ ფერად.
  12. 02-05● 2005 წლის მარტში იმყოფებოდა “Прогресс”-ში.
  13. 03-01●
  14. 03-02●Ка-50 №26 ყვითელი, ქარხნული ნომერი 3538053003002. 2001 წლის სექტემბრიდან ტორჟოკში. მონაწილეობდა  МАКС-2007-ში.
  15. 03-03●Ка-50, ქარხნული ნომერი 353805??03003.
  16. 03-04●Ка-50 №27 ყვითელი, ქარხნული ნომერი 3538054903004. 2010 წლიდან იმყოფება ტორჟოკში.
  17. 03-05●Ка-50 №28 ყვითელი, ქარხნული ნომერი 3538054903005. 2010 წლიდან იმყოფება ტორჟოკში.
  18. 04-01● 2005 წლიდან “Прогресс”-ის განკარგულებაში.
  19. 04-02● 2005 წლიდან “Прогресс”-ის განკარგულებაში.








Ка-52
ქარხანა №938 / ნ.ი. კამოვის სახელობის უხოტომსკის ვერტმფრენმშენი ქარხანა (ОАО “Камов”)
“ნაკეთობა 826” Ка-52
  1. Ка-52 №061 თეთრი, ქარხნული ნომერი 87980006003 - პირველი ფრენა 1997 წლის 25 ივნისს. წარმოადგენს პირველ საცდელ პროტოტიპს, რომელიც აწყობილი იქნა 021 საბორტე ნომრის მქონდე Ка-50-ს ბაზაზე. ოფიციალური პრეზენტაცია განხორციელდა 1996 წლის 19 ნოემბერს. მონაწილეობდა შემდეგ გამოფენებზე - МАКС-2007, МАКС-2009.
ქარხანა №116 / ნ.ი საზიკინის სახელობის ОАО “Арсеньевская авиационная компания “Прогресс” 
“ნაკეთობა 826” Ка-52
  1. 00-02●Ка-52 №062 ყვითელი, ქარხნული ნომერი 3538262800002 - პირველი ფრენა 2008 წლის 27 ივნისს. აწყობილი იქნა Ка-50-ის ბაზაზე. მონაწილეობდა МАКС-2009-ში.
  2. 00-03●Ка-52 №063 ყვითელი, ქარხნული ნომერი 3538264800003 - პირველი ფრენა 2008 წლის 28 ოქტომბერს. აწყობილია Ка-50 -ს პლანერისაგან.
  3. 01-01●Ка-52 №51 ყვითელი, ქარხნული ნომერი 3538263901001.
  4. 01-02●Ка-52 №52 ყვითელი, ქარხნული ნომერი 3538264901002. 
  5. 01-03●Ка-52 №53  ყვითელი, ქარხნული ნომერი  3538264901003. 
  6. 02-01●Ка-52. სავარაუდოდ გადაეცა ჩერნიგოვკის ბაზას. შეღებილია კომუფლირებულ ფერებში.
  7. 02-02●Ка-52.  სავარაუდოდ გადაეცა ჩერნიგოვკის ბაზას. შეღებილია კომუფლირებულ ფერებში.
  8. 02-03●Ка-52 №33  ყვითელი, ქარხნული ნომერი  3538264002003.  გადაეცა ჩერნიგოვკის ბაზას.  შეღებილია კომუფლირებულ ფერებში.
  9. 02-04●Ка-52 №34 ყვითელი, ქარხნული ნომერი 3538264002004.  გადაეცა ჩერნიგოვკის ბაზას.  შეღებილია კომუფლირებულ ფერებში.
  10. 02-05●Ка-52 №35?  ყვითელი, ქარხნული ნომერი  3538264002005?  გადაეცა ჩერნიგოვკის ბაზას.  შეღებილია კომუფლირებულ ფერებში.
  11. 03-01●Ка-52.  სავარაუდოდ გადაეცა ჩერნიგოვკის ბაზას. შეღებილია კომუფლირებულ ფერებში.
  12. 03-02●Ка-52 №92  ყვითელი, ქარხნული ნომერი  3538264003002. გადაეცა ტორჯოკს.
  13. 03-03●Ка-52 №93  ყვითელი, ქარხნული ნომერი  3538264003003.  გადაეცა ტორჯოკს.
  14. 03-04●Ка-52 №94  ყვითელი, ქარხნული ნომერი  3538264003004. გადაეცა ტორჯოკს.
  15. 03-05●Ка-52 №95  ყვითელი, ქარხნული ნომერი  3538264003005.  გადაეცა ტორჯოკს. 
  16. 04-01●Ка-52 უნომრო,  ქარხნული ნომერი 3538262104001. 
  17. 04-02●Ка-52  უნომრო,  ქარხნული ნომერი  3538264104002. 
  18. 04-03●Ка-52. 2011 წლის სექტემბერში იმყოფებოდა ქარხანა “Прогресс”-ში. 
  19. 04-04●Ка-52  უნომრო,  ქარხნული ნომერი  3538264104004.   2011 წლის სექტემბერში იმყოფებოდა ქარხანა “Прогресс”-ში.
  20. 04-05●Ка-52 №91  ყვითელი, ქარხნული ნომერი 3538264104005.  2011 წლის სექტემბერში იმყოფებოდა ქარხანა “Прогресс”-ში. შემდეგში გადაეცა ტორჟოკს.
  21. 05-01●Ка-52 №96  ყვითელი, ქარხნული ნომერი 3538264105001. 2011 წლის სექტემბერში ეწყობოდა ქარხანა “Прогресс”-ში. 2012 წელს გადაეცა ტორჟოკს.
  22. 05-02●Ка-52 №97  ყვითელი, ქარხნული ნომერი  3538264105002. 2011 წლის სექტემბერში ეწყობოდა ქარხანა “Прогресс”-ში. 2012 წელს გადაეცა ტორჟოკს.
  23. 05-03●Ка-52 №98  ყვითელი, ქარხნული ნომერი  3538264105003.  2011 წლის სექტემბერში ეწყობოდა ქარხანა “Прогресс”-ში. 2012 წელს გადაეცა ტორჟოკს.
  24. 05-04●Ка-52 №99  ყვითელი, ქარხნული ნომერი  3538264105004.  2011 წლის სექტემბერში ეწყობოდა ქარხანა “Прогресс”-ში. 2012 წელს გადაეცა ტორჟოკს. იფრინა 21 საათი. 2012 წლის 12 მარტს დაიკარგა ავიაკატასტროფაში. ეკიპაჟი დაიღუპა.
  25. 05-05●Ка-52.  2011 წლის სექტემბერში ეწყობოდა ქარხანა “Прогресс”-ში. 
  26. 06-01●Ка-52.  2011 წლის სექტემბერში ეწყობოდა ქარხანა “Прогресс”-ში. 
  27. 06-02●Ка-52.  2011 წლის სექტემბერში ეწყობოდა ქარხანა “Прогресс”-ში.