Saturday, May 26, 2018

რადიოლოკაციური სადგური GM-403-ის პირველი საჯარო წარდგენა

დღეს, 26 მაისს, საქართველოს პირველი რესუბლიკის 100 წლის იუბილესთან დაკავშირებით, თავისუფლების მოედანზე გამართულ ღინისძიებაზე, საქართველოს თავდაცვის სამინისტრომ, ფართო საზოგადოებას პირველად წარუდგინა მობილური რადიოლოკაციური სადგური GM-403.
შეგახსენებთ რომ, 56 131 369 ევროს ღირებულების ხელშეკრულება, Thales Raytheon Systems–სა და საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს შორის, 2015 წლის ივლისში მოეწერა, რომლის თანახმადაც, კომპანიამ ქართულ მხარეს ორი რადიოლოკაციური სადგური, ერთი GM200 და ერთი GM400, უნდა მიაწოდოს. გავრცელებული ფოტოეის მიხედვით, კომპანიამ თაისი ვალდებულება უკვე შეასრულა.

აღნიშნული ხელშეკრულებს შესახებ ბლოგზე უკვე ვწერდი - ფრანგული რაკეტები ქართული ცის დასაცავად

რადიოლოკაციური სადგურის მცირე ტტმ

თავისუფების მოედანზე ფართო მასებისთვს წარმოდგენლი რლს GM-403

P.S. ერთი საინტერესო დეტალი - ჩვენს რადიოლოკაციურ კომპლექსზე არ აყენია ჩემი-სხვისი მომთხოვნი Thales TSA-3520, რომელიც, როგორც წესი ძირითადი ანტენის თავზე, დამატებითი, მცირე ზომის ანტენის სახით უნდა ეყენოს. როგორ ჩანს ჩვენებმა ავიაციის არ არსებობის მიზეზით თანხა დაზოგეს და არაა გამორიცხული, რომ თვითონ მწარმოებელმაც უარი თქვა ამ აპარატურის გადმოცემაზე.

მარცხნივ ჩვენი კომპლექსი, მარცხნივ სტანდარტულ კონფიგურაციაში

"დიდგორის" ოჯახობას საპატრულო მანქანა შეემატა

დღეს, 26 მაისს, საქართველოს პირველი რესპუბლიკის 100 წლის იუბილესადმი მიძღვნილ ღონისძიებაზე, სახელმწიფო სამხედრო სამეცნიერო-ტექნიკურმა ცენტრმა „დელტა“-მ, ჯავშანმანქანა "დიდგორის" ახალი ვერსია წარადგინა. მანქანა შეჯავშნული სამედიცინო–საევაკუაციო "დიდგორის"  ბაზაზეა შექმნილი.
მედევაკი "დიდგორის" შესახებ ბლოგზე არაერთხელ დაიწერა

ახალი მანქანა საპატრულო დანიშნულებისაა, იტევს ეკიპაჟისა და დესანტის 5 წევრს, ორი წინ, ორი უკან და ერთი შუაში, შეიარაღებასთან (ამერიკული Oshkosh M-ATV-ს მსაგვსად). მანქანამ ყველა აგრეგატი და კომპონენტი წინამორბედისგან უცვლელად მიიღო, შეცვლილია მხოლოდ მისი სიგრძე, კორპუსი მიახლოებით 60 სანტიმეტრით დამოკლდა.

26 მაისს, თავისუფლების მოედანზე წარმოდგენილი საპატრულო "დიდგორი"

კორპუსის დამოკლებამ მანქანა საგრძნობლად შეამსუბუქა, რის შედეგადაც გაიზარდა მისი სამანევრო-მობილური შესაძლებლობები და რესურსი. თუმცაღა საპატრულო "დიდგორი" საცდელ ეტაპზეა და ჯერ კიდევ უნდა აჩვენოს, თუ რამდენად ადაპტირებულია ეს სავალი ნაწილი ახალ წონა-გაბარიტებთან.

სხვა, არანაკლებ მნიშვნელოვანი გადაკეთება, ისევ კორპუსს შეეხო - მანქანის უკანა ნაწილში სატვირთო ნაკვეთურია განთავსებული. ნაკვეთური მოდულური პრინციპითაა მანქანაზე დამაგრებული და სურვილის შემთხვევაში შესაძლებელია მისი მოხსნა და ფუნქციურად განსხვავებული ნაკვეთურის დაყენება (ამოსაწევი სადაზვერვო ანძა, ტანკსაწინააღმდეგო კომპლექსი და სხვა, ყველაფერი შემკვეთის ფანტაზიასა და ამანქანის წონა-ზომით გაბარიტებზეა დამოკიდებული). მოდულის მოსახსნელად, სულ რამდენიმე ჭანჭიკის მოხსნაა საჭირო. მისი შეცვლა საველე პრიბობებშიც შეიძლება.

კორპუსის უკან განთავსებული მოდულური ნაკვეთური


საპატრულო "დიდგორმა" შეინარჩუნა საბაზისო მანქანის დაცვის ხარისხი, რომელიც EN1063 სტანდარტის მიხედვით B7+ დონეს შეესაბამება. დაცვის ეს დონე გაშორიშორებული (ორშრიანი) ჯავშანდაცვის წყალობით მიიღწევა (მანქანაზე საბაზისო დაცვის გარდა, გარედან, ფოლადისგან დამზადებული, მოდულური, ჯავშანფილებია დამაგრებული).

 ფოტოებზე კარგად ჩანს გაშორიშორებული (ორშრიანი) ჯავშანი, რომელიც მანქანის კორპუსზე ჭანჭიკებითაა დამაგრებული

Tuesday, May 22, 2018

რუსული ბირთვულძრავიანი რაკეტის წარუმატებელი გამოცდები


როგორც საინფორმაციო სააგენტო CNBC იუწყება, გასული წლის ნოემბრიდან ამა წლის თებერვლის ჩათვლით, რუსულმა მხარემ, ბირთვულძრავიანი რაკეტის, ოთხი ტესტი განახორციელა, ყველა მათგანი წარუმატებელი გამოდგა. ყველაზე ხანგრძლივმა ფრენამ 2 წუთს გასტანა და რაკეტამ 35 კილომეტრამდე იფრინა. სააგენტო ამის შესახებ, აშშ-ს სადაზვერვო ინფორმაციასთან ნაცნობ პირებზე დაყრდნობით აცხადებს.

სააგენტოს განცხადების თანახმად, აშშ-ს დაზვერვამ დაადგინა რომ, ყველაზე ხნგრძლივი ფრენა ორ წუთს გაგრძელდა და რკეტამ მიახლოებით 22 მილი (35 კილომეტრი იფრინა, რის შემდეგაც მისი კონტროლი შეუძლებელი გახდა და ის ჩამოვარდა. ყველაზე ხანმოკლე ფრენამ კი ოთხ წამს გასტანა, რაკეტამ 5 მილის (8 კილომეტრის) ფრენა მოასწრო.
რაკეტა, რომელსაც, პუტინის განცხადების თანახმად, არ აქვს ფრენის მანძილში შეზღუდვა, სულ რაღაცა 35 კილომეტრის ფრენა მოახერხა.
სააგენტოს წწყაროების თანახმად, როგორც ჩანს, გამოცდების დროს ბირთვულმა ძალურმა დანადგარმა ვერ იმუშავა გამართულად, რამაც რაკეტის განადგურება გამოიწვია. CNBC-ს ასევე აცნობეს, რომ გამოცდები, კონსტრუქტორების პროტესტის მიუხედავად, რომელთა თქმითაც სისტემ ჯერ არ იყო მზად, კრემლის მაღალჩინოსნების ზეწოლის შედეგად მაინც განხორციელდა.

წყარო:

Sunday, May 20, 2018

Jaguar EBRC - ოპტიკის მამა

ახლად წარდგენილი მანქანის შესახებ უკვე ვწერდი - Jaguar EBRC - ფრნგული არმიის ახალი თაობის ჯავშანმანქანა. როგორც ჩანს მანქანა სერიოზული ოპტიკის გორაა და ალბათ ყველაზე თანამედროვეა ამ კუთხით რაც კი რამე წარდგენილა უბრალო მოკვდავების წინაშე.

სარეკლამო ბუკლეტის თანახმად მანქანაზე შემდეგი ოპტიკური სისტემებია განთავსებული (მხარეები მანქანის კურსის მიხედვითაა აღებული):

  • ქვემეხის მარჯვნივ - მემიზნეს ძირითადი სამიზნე (ინფრაწითელი არხი, ვიდეო არხი, ლაზერული მანძილმზომი, ლაზერული მანიშნებელი, ვიდეო გამოსახულებით)
  • ქვემეხის მარცხნივ - მემიზნის მექანიკური ოპტიკური სამიზნე (სარეზერვო)
  • კოშკურის სახურავზე, მარცხენა მხარეს - მეთაურის პანორამული სამიზნე (Safran-ის PASEO), იგივე არხებით რაც მემიზნეს სამიზნეზეა. პანორამულ სამიზნეზე საზენიტო ტყვიამფრქვევია დამაგრებული.
  • კოშკურის სახურავზე, ცენტრში, ოდნავ მარჯვნივ - მეთაურის მექანიკური ოპტიკური სამიზნე (სარეზერვო).
  • კოშკურის წინა მარჯვენა და უკანა მარცხენა კუთხეებში აყენია სისტემა Antares - სისტემაში გაერთიანებულია გარემოზე დაკვირვების, ოპტიკური ლოკაციის და ლაზერული დასხივების ფუნქციები.
  • მანქანაზე ასევე აყენია რადიომართვადი ნაღმების ჩამხშობი სისტემა ECLIPSE.
  • სახურავზე ყველაზე მაღლა (მეთაურის პანორამის უკან და ცოტა მარჯვნივ) - აკუსტიკური ლოკატორი SLATE (იგივე PILAR V).
  • პლიუს მძღოლ-მექანიკოსის კამერები.
აღსანიშნავია რომ ყველა ეს სისტემები ურთიერთდაკავშირებული და მთლიან კომპლექსშია ინტეგრირებული, რაც ეკიპაჟი ინფორმაციულ გათვითცნობიერებას საგრძნობლად ზრდის. ოპტიკური არხების მიხედვით თუ ვიმსჯელებთ მემიზნე მარცხნივ და ოდნავ წინ ზის, ხოლო მეთაური მარჯვნივ და ოდნავ უკან.


სისტემა Antares

საბრძოლო მოდულ CML Defence-თი აღჭურვილი Stryker

აშშ-ს არმიის შეიარაღების კვლევის, განვითარებისა და შემუშავების ცენტრმა (Armament Research, Development and Engineering Center (ARDEC)) 15 მაისს, ჯორჯიის შტატში მდებარე ფორტ ბენნინგში (Fort Benning), წითელი ღრუბლის სასროლეთზე, ახალი კოშკურით აღჭურვილი M1126 Stryker-ის საცეცხლე გამოცდები გამართა.


წყარო:


გავრცელებული ვიდეოსიუჟეტით თუ ვიმსჯელებთ (იხილეთ ბმულზე - Live fire demonstration of new weapon system performed at Ft. Benning) მემიზნე კოშკურაშია განთავსებული

ევროპაში ბაზირებული აშშ-ს არმიის საკავალერიო შენაერთების 30 მილიმეტრიან Strayker-ებზე გადაიარაღების შესახებ, ბლოგში არაერთხელ ვწერდი. სტატიები იხილეთ ბმულებზე:

არაა გამორიცხული, რომ დაჩქარებული გადაიარაღება, მე-2 საკავალერიო პოლკის მიერ გაკეთებული, დაცქარებული მოთხოვნის საფუძველზე მოხდა. შესაბამისად აიღეს ის რაც იყო მზად და არა ის რაც უნდოდათ და ეხლა ცდილობენ მონახონ საჭირო სისტემა. მაგრამ ჩემის აზრით, ეს ახმელა ბოსელი უკვე ნამეტანია.

SOCOM-მა 6.5მმ (CREEDMOOR) ვაზნები შეიარაღებაზე მიიღო



აშშ-ს სპეცუალური ოპერაციების მეთაურობის (USSOCOM) გადაწყვტილების თანახმად,  NATO-ს სტანდარტის, 7,62მმ, კალიბრის მქონე სნაიპერული შაშხანები, უფრო მცირე კალიბრის, 6,5 მილიმეტრიანი  Creedmoor-ის კაიბრით უნდა შეიცვალოს. მეთაურობა ასევე განიხილავს ტყვიამფრქვევების ანალოგიურ კალიბრზე გადაყვანის შესძლებლობასაც, ამ მიმართულებით სამუშაოები უკვე მიმდინარეობს.

შარშან გაზაფხულზე, USSOCOM-მა, შუალედური კალიბრის სნაიპერული შაშხანების განვითარების გზების გასარკვევად, 6,5მმ-ის მქონე სხვადასხვა ვაზნების კვლევა განახორცილა. გასული წლის განმავლობაში განხორციელებული კვლევების შედეგად, არსებული ვაზნებიდან ორი სახეობა ამოირჩა, ესენია 0,260 Remington და Hornady 6.5mm  Creedmoor. ტესტებმა უჩვენა რომ, ამ ორი სახეობის ვაზის მონაცემები საკმაოდ ახლოს დგას ერთმანეთთან.

მარტში, ამჟამად აშშ-ს სპეცდანის შეიარაღებაზე მყოფი ორი სახეობის შაშხანის, FN Herstal FN SCAR Heavy Mk 20 Mod 0 Sniper Support Rifle და Knight's Armament KAC M110 Semi-Automatic Sniper System (SASS) და H&K M110A1 Compact Semi-Automatic Sniper System (CSASS), საიმედოობის  გამოცდები განხორციელდა. გამოცდების დროს, ორივე სახეობის შაშხანის ორ-ორი ვარიანტი იყო წარდგენილი (.260 Remington და 6.5mm CM კალიბრში). გამოცდების შედეგად, ორივე კალიბრში, ორივე იარაღმა, ერთნაირად საიმედოობა უჩვენა.

გამოცდებმა ასევე უჩვენა რომ, შაშხანების 6,5 მილიმეტრიან ვერსიას 40% მეტი საბრძოლო მანძილი აქვს, ვიდრე მის, 7,62 მილიმეტრიან ოპონენტს. ახალი ვაზნა ასევე 30% ნაკლებად განიცდის ქარის ზემოქმედებას, რაც მის სიზუსტეს გაცილებით აუმჯობესებს.

აშშ-ს სპეციალური ოპერაციების მეთაურობა, სნაიპერული შაშხანების ახალ კალიბრზე გადაყვანას, 2019 წლისთვის გეგმავს. 

წყარო: