Wednesday, March 26, 2014

JAS 39E – ეს არა მხოლოდ მოდიფიკაციაა, ეს ახალი გამანადგურებელია

კომპანია SAAB–მა, გამანადგურებელ JAS–39E Gripen–ის პროექტის შესახებ, რომელიც ერთი წლის განმავლობაში იქნა მომზადებული, დეტალური ინფორმაცია წარმოადგინა. თუმცაღა ამას წინ 6 წლიანი სამეცნიერო–კვლევითი სამუშაო უსწრებდა წინ. ფაქტიურად JAS–39E Gripen ეს არის ახალი გამანადგურებელი, რომელსაც წინამორბედ JAS–39C/D ვერსიასთან ძალიან ცოტა საერთო აკავშირებს.
ცარაიელი გამანადგურებლის წონის უმნიშვნელო ზრდის მიუხედავად, 5900–დან 6300 კგ–მდე, საწვავის მარაგის გამანადგურებელში თითქმის გაორმაგდა და 3360კგ–ს მიაღწია. ასევე 2000კგ–თი გაიზარდა მაქსიმალურმ ასაფრენი წონა.
ახალი ძრავის, General Electric F414-ის წყალობით, რომლის წევა 6,5ტ (ფორსაჯზე 10ტ) უდრის, გამანადგურებელს შეუძლია განახორციელოს უფორსაჟო ზებგერითი ფრენა M=1,25 სიჩქარეზე. ბრაზილიელების განცხადების თანახმად, გამანადგურებლის ფრენის რადიუსი 1300კმ–ს, ხოლო ფრენის სიშორე 4000კმ–ს უდრის (ქვეყნის ზომების გათვალისწინებით მათთვის ეს მნიშვნელოვანია).
თვითმფრინავი აღჭურვილი იქნება მოძრავ სამაგრზე დამონტაჟებული AESA რადარით (ხედვის არე ±100 გრადუსი), ინფრაწითელი ლოკატორით (აფიქსირებს თვითმფრინავის ზედაპირის უმნიშვნელო ტემპერატურულ ცვლილებას თვით ზომიერ ბგერამდელი სიჩქარით ფრენის დროსაც) – მოკლედ ყველაფერი სპეციალურად ისეა რომ გამანადგურებელმა Stealth-ებთან ბრძოლა შესძლოს.
და რაც მთავარია, ხელმარჯვე ოსტატები – Gripen–ის ერთი საფრენი საათი დღეს 7500$ ჯდება – შეადარეთ ამერიკული გამანადგურებლების, F-16–ისა და F=35–ის ფრენის ღირებულებას, რომელიც 20–30 000$ დოლარს უდრის. SAAB–ის განცხადების თანახმად JAS–39E–ს საფრენოსნო საათის ღირებულება 40% იქნება შემცირებული (ბრაზილიელები საათში 4000$–ზე საუბრობენ).
სუფთა თეორიულად JAS–39E–ს მე–5 თაობისგან აშკარად გამოხატული "Stealth" მახასიათებლების არ ქონა განასხვავებს (თუმცაღა RCS საკმაოდ შემცირებულია)... მაგრამ, აშშ–ს ფლოტის წარმომაგენლები – რომლებსაც დიდი ხანია "Stealth"–ები არ უყვართ, აღნიშნავენ რომ დღეს–დღეობით უფრო მნიშვნელოვანია არა "Stealth"–ობა, არამედ გადარჩენადობაა. და აი სწორედ აქ Gripen–ს ყველაფერი წესრიგში აქვს – ახალი რადიოელექტრონული ბრძოლის სისტემა, საბუქსირე სატყუარები, თანამედროვე საინფორმაციო სისტემები, რაც მის გადარჩენადობას თანამედროვე "Stealth"–ების დონეზე სწევს, ანუ შვედების შეფასებით – რუსული თანამედროვე, ციფრული ჰსთ სისტემებისა და მე–5 თაობის გამანადგურებლის, Т–50–ის წინააღმდეგ.


წყარო:

2 comments:

  1. მინიმალური ფრენის სიჩქარეც ხო არ დაუწევიათ თუ იცი?

    ReplyDelete
  2. ააფერი გამიგია

    ReplyDelete