суббота, 4 мая 2019 г.

აშშ-ს რეზერვმა JLTV-ის მიღება დაიწყო

ფორტ მაკკოი (FORT McCOY), ვისკონსინის შტატი - 25 აპრილს აშშ-ს არმიის სარეზერვო ქვედანაყოფს ჯავშანავტომობილ JLTV-ს პირველი პარტია გადაეცა.



86-ე სასწავლო დივიზიონის, 84-ე სასწავლო ასეულს, 25-დან 26 აპრილს ჩათვლით JLTV-ს ტიპის პირველი 17 მანქანა გადაეცა. ქვედანაყოფი სრულ, 60 მანქანიან კომპლექტს, 17 მაისისთვის მიიღებს.

სარეზერვო ქვედანაყოფმა მანქანის სამი ვარიანტი მიიღო, ესენია - ორკარებიანი სატვირთო ვარიანტი (Utility), ძირითადი დანიშნულების ოთხ კარიანი ვარიანტი (General Purpose) და მძიმედ შეიარაღებული მანქანის (Heavy Gun Truck) უკოშკურო და კოშკურიანი ვარიანტები (რომელიც ასევე ოთხი კარითაა აღჭურვილი).

აღნიშნული მანქანის შესახებ ბლოგზე არაერთხელ დაიწერა. სტატიები იხილეთ შემდეგ ბმულებზე:


წყარო - 86th Training Division first Army Reserve unit to receive JLTV

იარაღის ახალი საცავი F-35-ის რაკეტების რაოდენობას 50%-ით გაზრდის

იარაღის ახალი საცავი, სახელწოდებით "Sidekick", სტელს გამანადგურებელში ჰაერი-ჰაერი კლასის რაკეტების რაოდენობას ექვსამდე გაზრდის და ამით გამანადგურებლის რადარებზე შემჩნევადობას არ გააუარესებს.



F-35-ის მწარმოებელი Lockheed Martin-ის მიერ შექმნილი იარაღის ახალი შიდა საცავი, თუ ის რა თქმა უნდა როდესმე მიოხვდება სერიულ მანქანებზე, ჰაერი-ჰაერი კლასის რაკეტების რაოდენობას ოთხიდან ექვსამდე გაზრდის. ახალ სისტემას "Sidekick" ეწოდება.

დაბალი შემჩნევადობის F-22 Raptor და F-35 Joint Strike Fighter აკურატულად დამზადებული კორპუსი აქვს, რაც რადარზე მის შემჩნევადობას ამცირებს. მცირედმა ცვლილებამაც კი შეიძლება საგრძნობლად გაზარდოს რადარზე დატოვებული კვალი. ეს თავის მხრივ ქმნის პრობლემას - საჰაერო ძალებს არ შეუძლიათ დაკიდონ დამატებითი რაკეტები, ბომბები და საწვავის ავზები გარეთა პილონებზე და იძულებულები არიან  ეს ყველაფერი ფიუზელაჟის შიგნით დამალონ.

ეს ზღუდავს იმ იარაღის რაოდენობას რომელსაც თვითმფრინავი გამოიყენებს ისეთი ქვეყნების ჰსთ-სა და გამანადგურებლების წინააღმდეგ, როგორებიცაა რუსეთი და ჩინეთი. 

F-35-ის ერთ-ერთ სუსტ მხარედ მის შიდა საცავებშო ჩატევადი რაკეტების მცირე რაოდენობაა. მას მხოლოდ 4 ცალი AIM-120 AMRAAM-ის ტიპის რაკეტის წაღება შეუძლია. ეს წინა თაობის გამანადგურებლებთან შედარებით, რომლებსაც 8 რაკეტის ტარება შეუძლიათ, უკან გადადგმული ნაბიჯია.

რა თქმა უნდა F-35-ს გარეთა პილონებზე შეუძლია ატარაოს შეიარაღება - რისი დემონსტრაციაც ბოლო დღეებში ერაყში განხორციელებული საბრძოლო გაფრენის დროს მოხდა, როდესაც გარეთა პილონებზე გამანადგურებელს 2 ცალი AIM-9X Sidewinder ჰქონდა დაკიდებული (ამას გარდა გამანადგურებელს ბორტზე ლიუნგბერგის ლინზებიც ეყენა), მაგრამ ამ შემთხვევაში გამანადგურებელს მტრის ჰსთ ზონის გადალახვა არ უწევდა და ამიტომ გარედან დაკიდებული რაკეტები პრობლემას არ წარმოადგენდა.

F-35A-ს პირველი საბრძოლო გამოყენების შესახებ სტატია იხილეთ შემდეგ ბმულზე - აშშ-ს საჰაერო ძალების F-35A-ს საბრძოლო ნათლობა

როგორც ჟურნალი Seapower-ი იტყობინება, კომპანია Lockheed Martin-მა შეიმუშავა იარაღის ახალი სამაგრი - Sidekick, რომელიც საცავში ორის ნაცვლად მესამე რაკეტის დამაგრების საშუალებას იძლევა და მთლიანობაში, საჰაერო ძალების F-35A და საზღვაო ძალების F-35C-ში,  AMRAAM-ების რაოდენობა ოთხიდან ექვსამდე იზრდება. თუმცა უნდა აღინიშნოს რომ F-35B-ზე მსგავსი საცავის დაყენება შეუძლებელია - მისი ვერტიკალური აფრენ-დაფრენის ძალური დანადგარი დიდ ადგილს იკავებს და საცავის გადაკეთებას შეუძლებელს ხდის.

"Sidekick" კომპანია Lockheed Martin-მა საკუთარი ხარჯებით შექმნა და ჯერ არაა გადაწყვეტილი მისი სერიულ გამანადგურებლებზე დაყენება, მაგრამ როგორ Aviation Week & Space Technology იუწყება, ამერიკის სამხედრო უწყება და მწარმოებელი Lockheed Martin, გამანადგურებელ F-35-ის უახლესი ვარიანტის - Block-4-ის კონფიგურაციაზე მუშაობენ და არაა გამორიცხული რომ იარაღის ახალის აცავი გაუმჯობესებათა სიაში მოხვდეს.

F-35 Block-4-ის შესახებ სტატია იხილეთ შემდეგ ბმულზე - F-35 Block 4 - აშშ-ს გამანადგურებლის სრულყოფილი მოდერნიზაცია

P.S. ჩემი მხრიდან დავძენ - რაკეტების რაოდენობის 50%-ით გაზრდა ეს არაა მარტივი საქმე და "Sidekick" ან რამე მსგავსი ადრე თუ გვიან ამ გამანადგურებელზე აუცილებლად გამოჩნდება.

пятница, 3 мая 2019 г.

F-35 Block 4 - აშშ-ს გამანადგურებლის სრულყოფილი მოდერნიზაცია

როგორც ცნობილია F-35-ის პროგრამამ Block-3F დონემდე მოდერნიზაცია გასულ წელს დაიწყო და მომავალი წლის ბოლომდე მთელი პარკი ამ დონემდე უნდა იქნას განახლებული. მაგრამ გამანადგურებლის სრულყოფა ამით არ დასრულებულა - უკვე მიდის Block-4-ზე მუშაობა - მოდერნიზაციის ამ პაკეტში გამანადგურებელი ყველა იმ შესაძლებლობას მიიღებს რაც პროგრამის დასაწყისში, შორეულ 90-იანებში იქნა ჩადებული.

ქვემოთ მოყვანილი ინფოგრაფიკა სწორედ ამ გაუმჯობესებებს ასახავს:
  • ლურჯი ფერით მობილური და სტაციონარული სამიზნეების განადგურების შესაძლებლობები;
  • მწვანედ დღისით და ღამით, ნებისმიერ ამინდში ახლომ საჰაერო მხარდაჭერა;
  • წითლად მოწინააღმდეგის ჰსთ-ს ჩახშობა-გადალახვა;
  • იასამნისფერი ჰაერსაწინააღმდეგო თავდაცვითი და თავდასხმითი შესაძლებლობები;
  • ყვითელი საზღვაო სამიზნეებთან ბრძოლა;
  • ნაცრისფერი ფერით მონიშნულია გაუმჯობესებები, რომლებიც ყველა ასპექტს შეეხება.



четверг, 2 мая 2019 г.

წლის ბოლომდე შინაგან საქმეთა სამინისტრო 4 ვერტმფრენს მიიღებს

დღეს, შინაგან საქმეთა მინისტრი გიორგი გახარია პარლამენტში „მინისტრის საათის“ ფორმატში გამოსვლა. საუბრის მსვლელობისას მინისტრმა მრავალ ინფრასტრუქტურულ და ტენოლოგიურ ინოვაციებზე ისაუბრა - მათ შორის განსაკუთრებით აღსანიშნავია ვერტმფრენების პარკის გაზრდა: 


შსს-ს ვერტმფრენი ყაზბეგში სამაშველო ოპერაციის დროს (ფოტოს წყარო - სამაშველო "რვიანი")

"მარტივი მაგალითი მინდა გითხრათ, სასაზღვრო პოლიციის ინფრასტრუქტურაში, დღეს არსებობს მხოლოდ და მხოლოდ ერთი ვერტმფრენი, რომელიც ემსახურება როტაციას სასაზღვრო პოლიციის, რომელიც ემსახურება მაგალითად თუშეთში რიგითი მოქალაქეების გადაყვანას, რომელიც ემსახურება საგანგებო სიტუაციებში მართვის სამსახურს, როდესაც ადამიანი გვიზიანდება მთაში ზამთრის პერიოდში. ჩვენ მოვახერხეთ და წლის ბოლომდე, შინაგან საქმეთა სამინისტროს ეყოლება ოთხი ვერტმფრენი. რა თქმა უნდა, არა ახალი, მაგრამ კაპიტალურად გარემონტებული ვერტმფრენები იქნება“, - აღნიშნა მინისტრმა.

მინისტრის გამოისვლის სრული ვიდეო იხილეთ ბმულზე - ვიცე-პრემიერის, შინაგან საქმეთა მინისტრის გიორგი გახარიას პარლამენტში გამოსვლა „მინისტრის საათის“ ფორმატში.

среда, 1 мая 2019 г.

აშშ-ს საჰაერო ძალების F-35A-ს საბრძოლო ნათლობა


გუშინ, 30 აპრილს აშშ-ს საჰაერო ძალების F-35A Lightning II-ის პირველი საბრძოლო გამოყენება განხორციელდა - ორმა მრავალფუნქციურმა გამანადგურებელმა იერიში მიიტანა და გაანადგურა ერაყში ჰამრინის მთებში, აშაის ვადიში მდებარე ISIS-ის ობიექტები. კერძოდ ავიადარტყმა ხალიფატის მიწისქვეშა ტუნელზე და საბრძოლო მასალების საწყობზე იქნა განხორციელებული. ავიადარტყმა JDAM (Joint Direct Attack Munition) გამოყენებით განხორციელდა.

ორივე გამანადგურებელი გაერთიანებულ საემიროში, ავიაბაზა ალ-დაფრაზე, 15 აპრილს  იქნა გადასროლილი (იხილეთ სტატია ბლოგზე - აშშ-ს საჰაერო ძალების F-35A-ს პირველი საბრძოლო მივლინება).


2019 წლის 30აპრილს დაუსახელებელი ტერიტორიის თავზე საჰაერო ტანკერი KC-10 უზრუნველყოფს F-35A Lightning II-ის საწვავით გამართვას. როგორც ცნობილია აღნიშნული KC-10 აშშ-ს საჰაერო ძალების ცენტრალური სარდლობის პასუხისმგებლობის ზონაში F-35A-ს საწვავით უზრუნველყოფის მისიას ახორციელებს.

вторник, 30 апреля 2019 г.

რა ბედი ეწვევა აშშ-ს არმიის უახლეს CH-47F Block II და JLTV-ს?

ბოლო წლებში განვითარებულმა მოვლენებმა ამერიკის სამხედრო დოქტრინის რადიკალური ცვლილება გამოიწვია - ის არაკონვენციურიდან კონვენციური კონფლიკტისკენ შემოტრიალდა. შესაბამისად წლების განმავლობაში შემუშავებისა და შექმნის სტადიაში მყოფი პროგრამები, რომლებიც ავღანეთსა და ერაყში სამოქმედოდ იყო განკუთვნიული, მიმზიდველობას კარგავს და პენტაგონი რუსეთთან და ჩინეთთან დაპირისპირებაზე ახდენს ფოკუსირებას.


JLTV

2019 წლის 15 აპრილს, აშშ-ს არმიის მინისტრმა მარკ ესპერმა (Mark Esper), აშშ-ს არმიის მიერ CH-47 Block II Chinook-ის ტიპის უახლესი ვერტმფრენების შესყიდვის საკითხი წამოჭრა.

ესპერის თანახმად, არმია ჰავაის კუნძულებზე INDOPACOM-ის სარდლობას შეხვდა და განიხილა თუ როგორ ხედავ სამსახური ჩინეთთან დაპირისპირებას.

ეს შეხვედრა მიზნად ისახავდა იმის გარკვევას თუ რამდენად ითვალისწინებს არმიის შესაძლებლობებს INDOPACOM-ის სარდალი ადმირალ ფილ დევიდსონი, სამხედრო გეგმის შესადგენად.

კითხვაზე - თუ რომელ შესაძლებლობებს თვლის საციცოცხლოდ მნიშვნელოვასნ წყნარი ოკეანის რეგიონისთვის, ესპერმა უპასუხა: "დიდ დისტანციებზე წერტილოვანი დარტყმები, მომავლის ვერტმფრენების პროგრამა, ჰაერ და რაკეტსაწინააღმდეგო თავდაცვა, სამხედრო ქსელები და მებრძოლის ეფექტურობის გაზრდა".

ყოველივე ზემოთ თქმულიდან გამომდინარე ამერიკის სამხედრო უწყება ეძებს გამოსავალს, რათა მოახდინოს პრიორიტეტული პროგრამებისთვის აუცილებელი დაფინანსების მოძიება - შესაბამისად ხდება სხვა პროგრამების შეკვეცა ან გაუქმება. ამ შეკვეცაში მოყვა ისეთი პროგრამები, როგორებიცაა JLTV-ის ტიპის ჯავშანმანქანები და CH-47 Block II ტიპის ვერტმფრენები.


ამ ორი პროგრამის შექმნა დაფუძნებული იყო "ავღანეთისა და ერაყის გამოცდილებაზე", და შესაბამისად დღეს უკვე კარგავენ თავიანთ აქტუალურობას - განმარტა ესპერმა.

"რატომ უნდა ატაროს CH-47-მა უფრო მეტი ტვირთი და იფრინოს უფრო მაღლა ცხელ კლიმატში? რა მიზნით გაიზარდა ვერტმფრენის მარგი დატვირთვა? ის ჯავშანმანქანა JLTV-ის ტრანსპორტირებაზე იქნა მორგებული.

თავის მხრივ რამ გამოიწვია JLTV-ს შექმნა? რა თქმა უნდა ავღანეთსა და ერაყში არსებულმა თვითნაკეთმა ასაფეთქებელმა მოწყობილობებმა" - განაცხადა ესპერმა. "მეტწილად ეს ორი მანქანა სხვა კონფლიქტისთვის შეიქმნა. ეს არ ნიშნავს იმას რომ ჩვენ არ გამოვიყენებთ მათ მომავალში, მაგრამ დღეს-დღეობით მე კონცენტრირება უნდა მოვახდინო ჩემი ჯავშნის, საბრძოლო მანქანების და იმ თვითმფრინავების გამართულობის გაუმჯობესებაზე, რომლებიც მოახერხებენ რუსული და ჩინური ჰსთ-ს გარღვევას, რომლებიც შესძლებენ ჩამოაგდონ რუსული და ჩინური უპილოტოები, რაკეტები, ვერტმფრენები და თვითმფრინავები".

CH-47

"დღეს ჩვენ ამ გარდამავალ პერიოდში ვიმყოფებით და პერსონალს მოუწევს ამ გამოწვევებთან შეხვედრა და მათთან გამკლავება".

ესპერის განცხადების თანახმად "JLTV-ის საერთო რაოდენობა საგრძნობლად შემცირდება - ჯერ-ჯერობით უცნობია თუ რამდენად შეკვეცავენ ადრე დაგეგმილი 49 000 მანქანის შეკვეთას. მაგრამ ამ რაოდენობის შესახებ ზუსტი პასუხი ალბათ უახლოეს წლებში გახდება ცნობილი".

რაც შეეხება თვითონ ვერტმფრენების პროგრამას - 2020 წლის ფინანსურ წელში ჩადებული იყო 542 ცალი Chinook  Bock II-ის აწყობა, აქედან 473 ცალი F-მოდელი არმიისთვის და 69 ცალი G-მოდელი სპეცდანიშნულების ძალებისთვის. ახალი რეალობიდან გამომდინარე არმიისთვის გაუმჯობესებული ვერტმფრენების შესყიდვა გაჩერებულია, კომპანია Boeing-მა მხოლოდ სპეცდანისთვის განკუთვნილი 69 ცალი G-მოდელის შეკვეთა მიიღო.

ტაქტიკური ჯავშანმანქანისა და სატრანსპორტო ვერტმფრენის პროგრამის შეკვეცით პენტაგონი უახლოესი 5 წლის განმავლობაში 60 მილიარდი აშშ დოლარის დაზოგვას გეგმავს. გამონთავისუფლებული ფინანსები ექვს პრიორიტეტულ მიმართულებაზე გადანაწილდება. ესენია - შორი წერტილოვანი დარტყმები, ახალი თაობის საბრძოლო მანქანები, მომავლის ვერტმფრენები, სამხედრო ქსელები, ჰაერ და რაკეტსაწინააღმდეგო თავდაცვა და ჯარისკაცების ლეტალურობა (Long-Range Precision Fires, Next-Generation Combat Vehicle, Future Vertical Lift, the Network, Air-and-Missile Defense and Soldier Lethality).

წყარო:

და ასე იბადებოდა ქართული არმია - გილოცავთ 30 აპრილს

 პრეზიდენტი გამსახურდია გვარდიის დროშას პოლკოვნიკ ცქიტიშვილს გადასცემს, 1991 წლის 26 მაისი

"ღვთისა და ერის წინაშე საჯაროდ ვფიცავ, პირნათლად ვემსახურო ჩემს სამშობლოს - საქართველოს, გვფარავდეს ღმერთი!"


1991 წლის 26 მაისს, ეროვნული გვარდიის პირველ აღლუმზე, საზეიმო ფიცის ტექსტი, პირველ გვარდიელებს, პირადად ზვიად გამსახურდიამ წაუკითხა. 38 დღით ადრე, 14 აპრილს, უზენაესმა საბჭომ იგი საქართველოს პრეზიდენტად აირჩია.

ისტორიული აღლუმი, სანახევროდ შევსებულ, ბორის პაიჭაძის სახელობის დინამოს სტადიონზე შედგა, რომელშიც ახლადშექმნილი პირველი და მეორე გვარდიული ბრიგადების, დაახლოებით, 10 ათასამდე ოფიცერმა და ჯარისკაცმა მიიღო მონაწილეობა.

პირველი ეროვნული სამხედრო აღლუმის სარდლის, პოლკოვნიკ ავთანდილ ცქიტიშვილის გადაწყვეტილებით, აღლუმმა მძიმე სამხედრო ტექნიკის გარეშე ჩაიარა, სტადიონზე მხოლოდ ცხენოსანთა მცირე რაზმი იქნა გამოყვანილი.

მთავარსარდალს პირველმა ეროვნული გვარდიის მთავარი სამმართველოს უფროსმა, პოლკოვნიკმა გოგი პაპავაძემ მიმართა, აღლუმის სარდალს კი პრეზიდენტმა გვარდიის დროშა ოფიციალურად გადმოსცა. ტაბლოზე ანთებული იყო წარწერა "ეროვნულ გვარდიას დიდება!", აღმოსავლეთ ტრიბუნაზე კი ეროვნული გვარდიის სიმბოლო - წმინდა გიორგი განათდა.

პირველად 70 წლიანი კომუნისტური ოკუპაციის შემდეგ, ქართველმა გვარდიელებმა ფიცი საკუთარი სამშობლოს სამსახურისთვის დადეს.

გასაგები მიზეზების გამო, ეს საბჭოთა ხაკისფერ სამხედრო ფორმაში გამოწყობილებმა გააკეთეს, ამ ფორმას საბჭოთა არმია ავღანეთის კამპანიის დროს იყენებდა. უმთავრესი სიახლე - შინდისფერი ბერეტი იყო, ულამაზესი ქართული კოკარდათი გაწყობილი.

ეროვნული გვარდიის ამჟამინდელი სარდალი, ბრიგადის გენერალი ლევან გამყრელიძე იხსენებს:

"განსხვავება იყო ის, რომ მხოლოდ გვქონდა შინდისფერი ბერეტები და ეროვნული გვარდიის ნიშანი, რომელიც წერეთელმა გააკეთა, ეს იყო შვიდქიმიან ვარსკვლავში ჩასმული წმინდა გიორგის გამოსახურება."


დამოუკიდებელი საქართველოს შეიარაღებული ძალების შექმნისთვის ფუნდამენტის ჩაყრის მიზნით, ისტორიულ აღლუმს წინ, როგორც საკანონმდებლო, ისე აღმასრულებელ დონეზე, ტიტანური სამუშაო უსწრებდა,

1990 წლის 28 ოქტომბერს, პირველ მრავალპარტიულ არჩევნებში გამარჯვებულმა "მრგვალი მაგიდა - თავისუფალმა საქართველომ" საბჭოთა არმიისა და მილიციის წინააღდეგ მაშინვე გაილაშქრა, ამ მიზნით, რესპუბლიკაში, ეროვნული გვარდია შექმნა და სამხედრო-სავალდებულო გაწვევის წესი შეცვალა.

ახალმა უზენაესმა საბჭომ 1990 წლის 20 დეკემბერს მიიღო კანონი "ადამიანის უფლებათა დაცვისა და მართლწესრიგის განმტკიცების შესახებ". კანონის პირველ მუხლში ეწერა, რომ: "საქართველოს რესპუბლიკის შინაგან საქმეთა სამინისტროსთან შინაგანი ჯარები – ეროვნული გვარდია შეიქმნას, რომელიც სავალდებულო სამხედრო სამსახურში გასაწვევი მოქალაქეებით დაკომპლექტდება ".

1991 წლის 29 იანვარს ზვიად გამსახურდიამ გამოსცა ისტორიული დადგენილება "ეროვნულ გვარდიაში გაწვევის წესის დამტკიცების შესახებ". ორი დღის შემდეგ, ამერიკის ხმის მოსკოველი კორესპოდენტი ჯულიან ნეგელი იტყობინებოდა:

„საქართველოს უზენაესი საბჭოს დეპუტატებმა მისცეს ხმა იმას, რომ ახალგაზრდები საბჭოთა არმიის ნაცვლად, საქართველოს გვარდიაში გაიწვიონ. მათ, აგრეთვე, შესთავაზეს იმ ქართველებს, რომლებიც ახლა საბჭოთა არმიაში მსახურობენ, მოხალისეებად საქართველოს ეროვნულ გვარდიაში დაიწყონ სამსახური. საეჭვოა, რომ საბჭოთა კავშირის თავდაცვის სამინისტრო მოიწონებს საქართველოს ამ გადაწყვეტილებას“.

1991 წლის 30 აპრილს, საქართველოში პირველი საგაზაფხულო გაწვევა გამოცხადდა, რომელმაც ყოველგვარ მოლოდინს გადააჭარბა. ჯანჯღავას სახელობის სასწავლო ცენტრში (ყოფილი ლესელიძის სამხედრო სკოლა) განთავსებულ სამხედრო კომისიას გეგმის მიხედვით, 18-დან 25 წლამდე, 800 წვევამდელი უნდა გაეწვია, რეალურად კი ეროვნულ გვარდიაში სამსახუროდ 8000-მდე მოქალაქე მივიდა.


მათ შორის, საბჭოთა ჯარიდან წამოსული პროფესიონალი ქართველი სამხედროებიც იყვნენ. ისინი უყოყმანოდ ჩადგნენ სამშობლოს სამსახურში, მიუხედავად იმისა, რომ იმ პერიოდში, ეროვნულ გვარდიას თითზე ჩამოსათვლელი ჯავშანტრანსპორტიორი, ერთი ჰაუბიცა და ზვავთსაწინააღმდეგო სამსახურიდან მობილიზებული რამდენიმე საზენიტო ტიპის ქვემეხი ჰქონდა.

თავდაცვის ყოფილი მინისტრი, პროფესიით ფილოსოფოსი დავით თევზაძე, რომელიც 1991 წელს, ეროვნულ გვარდიას მოხალისეს სტატუსით შეუერთდა, ამბობს:

"მთელი წყება ქართველი ოფიცრებისა, რომლებიც საბჭოთა არმიაში მსახურობდნენ, მასობრივად გადმოვიდნენ ქართულ არმიაში სამსახურისთვის და ეს არ ეხება მარტო ახალგაზრდა თაობის ოფიცრებს, ძალიან ბევრი იყო ძველი თაობის პროფესიონალი სამხედროც."

საბჭოთა მოსკოვი საქართველოში ეროვნული გვარდიის შექმნაზე უმწვავესად რეგირებდა.

1991 წლის იანვარში, სსრკ-ს პრეზიდენტმა გორბაჩოვმა, უმაღლესი საბჭოს თავმჯდომარის ლუკიანოვის პირით გამსახურდიას შემოუთვალა, რომ გვარდიის შექმნას უკრძალავს.

საბჭოთა არმიის ოფიციალურ ბეჭდურ ორგანოში „Красная Звезда“-ში კი გამოქვეყნდა დამცინაცი წერილი „ბატონი პრეფექტები და ბატონი გვარდიელები“. თუმცა, დიდი ისტორიული პროცესი უკვე დაძრული იყო..

ეროვნულ გვარდიაში, პირველი საგაზაფხულო გაწვევის ისტორიული დღე - 30 აპრილი, ქართული არმიის დაბადების დღეა.

понедельник, 29 апреля 2019 г.

თურქული Otokar-ის სპეცოპერაციების მანქანა Ural SOV

ამა წლის 30 აპრილს ქალაქ სტამბულში გამოფენა IDEF'19-ზე, თურქული კომპანია Otokar სპეცოპერაციების მანქანა Ural SOV-ს (Special Operation Vehicle) წარადგენს. მანქანა 4x4 სავალი ფორმულის მქონე Otokar Ural-ის  ბაზაზეა შექმნილი. 

 

Ural SOV მოდულური კონცეფციას ეფუძნება  და შესაძლებელია მისი შეჯავშნილი და შეუჯავშნავი კონფირგურაციის სხვადასხვა მისიებზე ადაპტირება.

მაღალი გამავლობის Ural SOV უზრუნველყოფს ბალისტიკურ და გაზრდილ ნაღმდგრადობას, მისი ეკიპაჟი 5 კაცისგან შესდგება (მძღოლი, მეთაური და 3 მებრძოლი), ის აღჭურვილია ცენტრში განთავსებული 12,7 მილიმეტრიანი ტყვიამფრქვევით და წინ და უკან განთავსებული ორი ცალი 7,62 მილიმეტრიანი ტყვიამფრქვევებით - ყველა ამ მახასიათებელით ის იდეალურია სიღრმისეული დაზვერვისა და ტაქტიკური რეიდებისთვის.


Ural SOV აღჭურვილია 168 ცხენისძალიანი ძრავითა და 106 ლიტრიანი საწვავის ავზით, მას შეუძლია განავითაროს 110 კმ/სთ სიჩქარე და ერთი გამართვით გაიაროს 600 კილომეტრი.

Ural SOV 6,4 ტონას იწონის და მისი ტრანსსპორტირება შესაძლებელია როგორც საზღვაო და სარკინიგზო, ასევე საჰაერო ტრანსპორტის საშუალებით.

მანქანა შემკვეთის მოთხოვნით შეიძლება აღიჭურვოს ჯალამბარით, ნისლსაწინააღმდეგო ფარებით, შენიღბული განათებითა და ინფრაწითელი ფარებით.

ვიდეო B-2 Spirit-ის კოკპიტიდან

ბომბდამშენ B-2 Spirit-ის 30 წლიანი ისტორიის განმავლობაში პირველად განხორციელდა მუშაობის პროცესში კაბინის ვიდეო გადაღება. 


ვიდეოზე, რომელი დალასელი კინოოპერატორის, ჯეფ ბოლტონის (Jeff Bolton) მიერ იქნა გადაღებული, კარგადაა ასახული ამ სტელს ბომბდამშენის მართვის ინსტრუმენტების მთელი სპექტრი. ვიდეოში ასევე ასახულია ბომბდამშენის საწვავით ჰაერში გამართვის პროცესიც.


სტელს ბომბდამშენი B-2 ოპერირებას მსოფლიოს მაშტაბით ახორციელებს, მას შეუძლია განახორციელოს 44 საათიანი უწყვეტი ფრენა მსოფლიოს ნებისმიერ წერტილში. "გლობალურ ბირთვულ სახელმწიფოებთან - რუსეთთან, ცინეთთანა და ჩრდილოეთ კორეასთან, დაპირისპირების ფონზე, ეს ვიდეო კარგი შეხსენებაა იმისა, თუ რა შეუძლია ამერიკის სტრატეგიულ ავიაციას" - განაცხადა ვიდეოს პროდიუსერმა, ჯეფფ ბოლტონმა.

დაბალი შემჩნევადობის ტექნოლოგიები და მაღალი აეროდინამიკური ეფექტურობა და დიდი მარგი ტვირთამწეობა B-2-ს სხვა ბომბდამშენებთან უპირატესობას ანიჭებს. მისი დაბალი შემჩნევადობა მაღალ სიმაღლეებზე მას მოქმედების დიდ თავისუფლებას ანიჭებს. საწვავის ერთი გამართვის მას 6000 მილის (9600 კილომეტრის) დაფარვა შეუძლია.

B-2-ს ორი პილოტი მართავს - მფრინავი მარცხენა სავარძელში და მისიი ხელმძღვანელი მარჯვენაში - მის გვერდით მომსახურე B-1B-სა და B-52-ს შესაბამისად ოთხი და  ხუთკაციანი ჯგუფები მართავენ.