суббота, 12 сентября 2015 г.

გერმანიის არმია ახალი შაშხანის RFI–ს აცახდებს – ანუ G-36–ის დასასრულის დასაწყისი

გერმანიის თავდაცვის სამინისტროს აღჭურვილობისა, საინფორმაციო ტექნოლოგიებისა და ტექნიკური უზრუნველყოფის ფედერალურმა ბიურომ (Bundesamt für Ausrüstung, Informationstechnik und Nutzung der Bundeswehr) პრობლემატური G–36–ის ჩასანაცვლებლად მწარმოებლების მიმართ წინასწარი ინფორმირების მოთხოვნა (Prior Information Notice – PIN) გაავრცელა. გერმანული PIN ამერიკული RFI (Request For Information – ინფორმაციის მოთხოვნა) ანალოგიურია, რომელიც როგორც წესი ტენდერს უძღვის წინ.

დაწვრილებითი ინფორმაცია PIN–ის შესახებ შეგიძიათ ევროკავშირის ტენდერების ვებგვერდზე იხილიოთ – Vorinformation über Aufträge in den Bereichen Verteidigung und Sicherheit


P.S. როგორც ცნობილია გერმანული კომპანიის, HK–ს საიერიშო შაშხანა G–36 საბრძოლო ექსპულატაციის დროს სიზუსტესთან დაკავშირებული პრობლემები აღმოაჩნდა და ბუნდესვერმა მისი ჩანაცვლების სურვილი გამოთქვა. ამის შესახებ ბლოგზე არა–ერთხელ ვწერდი:

пятница, 11 сентября 2015 г.

2001 წლის 11 სექტემბრის ტერორისტული აქტი

დღეს აშშ–ში გლოვის დღეა – ზუსტად 14 წლის წინ, 2001 წლის 11 სექტემბერს განხორციელდა ტერორისტული აქტი აქტი (რომელსაც ზოგი უბრალოდ 9/11 უწოდებს).
ეს ტერორისტული თავდასხმა ოთხი, კოორდინირებული თვითმკვლელობის აქტის სერიაა, რომელიც აშშ–ს ტერიტორიაზე განხორციელდა. ოფიციალური ვერსიის თანახმად ამ შეტევებზე პასუხისმგებლობა ტერორისტულმა როგანიზაცია "ალ–ქაიდამ" აიღო.
იმ დღის დილით, თორმეტი ტერორისტი, რომლებსაც "ალ–ქაიდასთან" ჰქონდათ კავშირი, ოთხ ჯგუფად გაიყო და ოთხი სამოქალაქო ავიალაინერი დაიკავა. ყოველ ჯგუფში იყო როგორც მინიმუმ ერთი წევრი, რომელსაც გავლილი ჰქონდა დაწყებითი საფრენოსნო კურსი. ტერორისტებმა ამ ლაინერებიდან ორი მსოფლიო სავაჭრო ცენტრის (მსც) კოშკურებისკენ მიმართეს, რომლებიც ქალაქ ნიუ ორკში, მანხეტენის სამხრეთ ნაწილში მდებარეობდნენ. რეისი 11 American Airlines შეეჯახა კოშკურა მსც–1 (ჩრდილოეთი), ხოლო რეისი 175 United Airlines კიდევ კოშკურა მსც–2 (სამხრეთი). შეჯახების შედეგად ორივე კოშკურა ჩამოიქცა, რამაც მიმდებარე ტერიტორიაზე სერიოზული ნგრევა გამოიწვია. მესამე თვითმფრინავი (რეისი 77 American Airlines) მიმართული იქნა პენტაგონის შენობისკენ, რომელიც ქ. ვაშინგტონის ახლოს მდებარეობს. მეოთხე ავიალაინერის (რეისი 93 United Airlines) მგზავრებმა და ეკიპაჟმა სცადეს ხელში ჩაეგდოთ თვითმფრინავის მართვა, თვითმფრინავი პენსილვანიის შტატში, შანკსვილის ბოროსთან მინდორში ჩამოვარდა.
ამ აქტის დროს 19 ტერორისტის გარდა დაიღუპა 2977 ადამიანი, კიდევ 24 უგზოუკვლოდ დაიკარგა. დაღუპილთა უმეტესობა სამოქალაქო პირები იყვნენ.

პენტაგონის შენობა თავდასხმის შემდეგ

მსც კოშკურები თავდასხმის შემდეგ



четверг, 10 сентября 2015 г.

ქსმ "Драгун"

ამა წლის 9 სექტემბერს, ნიჟნი ტაგილში გაიხსნა შეიარაღების, სამხედრო ტექნიკისა და საბრძოლო მასალების მე–10 საერთაშორისო გამოფენა Russia Arms Expo 2015–ზე (RAE-2015) წარმოდგენილ БМП-3–ის ორი ახალი მოდიფიკაციიდან (Драгун და Деривация) "დერივაციის შესახებ ბლოგზე უკვე ვწერდი, ამჯერად წარმოგიდგენთ "დრაგუნს":
"დრაგუნი" БМП-3–ის კონსტრუქციის ღრმა მოდერნიზაციაა, მანქანაში ძრავა–ტრანსმისიის განყოფილება წინაა გადატანილი, ხოლო ჩვეულებრივი საბრძოლო მოდული დისტანციური საბრძოლო მოდულითაა ჩანაცვლებული, რომელიც თავის მხრივ БМП-3–ის შეიარაღებას, 100მმ–იან ქვემეხ 2А70 და 30მმ–იან ავტომატურ ქვემეხ 2А72–ს ინარჩუნებს. მანქანა დესანტირებისთვის აპარელითაა აღჭურვილი, ხოლო თვითონ დესანტისთვის სპეციალური, დაკიდებული სავარძლებია გათვალისწინებული.
 

 ქსმ "Драгун"-ის ტტმ

ქსმ "Деривация"

ამა წლის 9 სექტემბერს, ნიჟნი ტაგილში გაიხსნა შეიარაღების, სამხედრო ტექნიკისა და საბრძოლო მასალების მე–10 საერთაშორისო გამოფენა Russia Arms Expo 2015 (RAE-2015), რომელზეც ღია სააქციონერო საზოგადოება "მანქანათმშენებლობის სპეციალურმა საკონსტრუქტორო ბიურომ " (ОАО "СКБМ") და "კურგანის მანქანათშენებელმა ქარხანამ"  (ОАО "Курганский машиностроительный завод") რამოდენიმე სიახლე წარმოადგინეს, მათ შორის იყო БМП-3–ის ორი ახალი მოდიფიკაცია, სახელწოდებით "დრაგუნი" (Драгун) და "დერივაცია" (Деривация).
გავრცელებული ინფორმკაციის თანახმად "დერივაცია" წარმოადგენს 57მმ–ნი ქვემეხის (სავარაუდოდ А-220М) მქონე საბრძოლო მოდულით აღჭურვილ БМП-3–ს. 



 ქსმ  "Деривация"–ს ტტმ


вторник, 8 сентября 2015 г.

HELISOTA–ს მიერ მოდერნიზირებული ქართული Ми-8МТВ

ამ ვერტფრენის შესახებ უკვე ვწერდი – სამაშველო "რვიანი". ამჯერად ამ ვერტმფრენის  შესახებ რამოდენიმე დეტალს წარმოგიდგენთ.


მანქანა ლიტვაში, ქალაქ კაუნოში მდებარე კომპანია HELISOTA–ს მიერაა გარემონტებულ–მოდერნიზირებული. მოდერნიზაციის შედეგად როგორც აღვნიშნეთ მანქანამ ვიზუალური დათვალიერების შედეგად შემდეგი აღჭურვილობა მიიღო:

  • ამერიკული კომპანია spectrolab–ის მრავალსპექტრალური ილუმინატორი  SX-16 Nightsun® IFCO (მწარმოებლის ვებგვერდი – SPECTROLAB)
  • რუსული წარმოების ჯალამბარი ЛПГ-150 (150 კილო ტვირთის აწევის შესაძლებლობით და 40 მეტრიანი ფოლადის გვარლით).
  • რუსული წარმოების ქანქარიანი ვიბროშამხშობი ГВ 8АТ-1250.
  • კავშირგაბმულობის და ნავიგაციის ახალი სისტემები.
  • გაურკვეველი მწარმოებლის FLIR
HELISOTA–ს მიერ მოდერნიზირებული ქართული Ми-8МТВ-ს საფრენოსნო გამოცდები

პროჟექტორი SX-16 Nightsun® IFCO და მისი ტტმ



ქანქარიანი ვიბროჩამხშობი ГВ 8АТ-1250.
 

ჯალამბარი ЛПГ-150

FLIR

ვერტმფრენის კაბინა სავარაუდოდ ასე ფამოიყურება