F-16, რომელიც Lockheed Martin-ის ერთ-ერთ best seller-ს წარმოადგენს, რომლის წარმოებაც 1975 წელს დაიწყო და გაყიდული იქნა 26 ქვეყანაში, მალე აშშ-ს სამხედრო საჰაერო ძალებში ახალ კარიერას დაიწყებს - საუბარია ავიაციისთვის განკუთვნილ საჰაერო სამიზნეებზე.
საჰაერო მიზნის როლს, როგორც წესი, ძველი გამანადგურებლები ასრულებენ და როგორც ჩანს ამჯერად F-16-ის დროც მოვიდა. აღსანიშნავია ის ფაქტი რომ
F-16-ი ჯერ კიდევ სერიულად იწარმოება და 70 ერთეული ასეთი გამანადგურებელი უნდა მიეწოდოს მაროკოს, ეგვიპტეს, თურქეთს და ერაყს.
|
დაკონსერვებაში მყოფი F-16-ბი |
ამჟამად აშშ-ს ავიციიდან მოხსნილია და Davis-Monthan AFB-ში (არიზონას შტატი) დაკონსერვებაზე დაყენებულია ასობით F-16. ამ გამანადგურებლების უმეტესობა წარმოადგენს საწყისი Block-ების მოდელებს, თუმცა დაკონსერვების ადგილზე უკვე უფრო თანამედროვე Block-30-ებმაც მიაღწია, რომლებსაც რესურსი უკვე გასული აქვთ და ამ მიზეზით მოხსნილი არიან აქტიური სამსახურიდან. როგორც ბოლო დროს გახდა ცნობილი, აშშ, ამ დაკონსერვებული Fighting Falcon-ებიდან 30 ცალს უფასოდ გადასცემს ინდონეზიის მხარეს.
დანარჩენი ჩამოწერილი გამანადგურებლები ეტაპობრივად გადაკეთდება საჰაერო სამიზნედ (QF-16). კონტრაქტი ამის შესახებ 2010 წელს გაფორმდა. საჰაერო სამიზნედ გადაკეთებული F-16-ს პირველი საცდელი ფრენა ამ წლის 4 მაისს შესდგა. QF-16, სახელწოდებით Full Scale Aerial Target აფრინდა Boeing-ს საცდელი ბაზა Cecil Field-დან, რომელიც განლაგებულია ფლორიდის შტატში, ქალაქ ჯეკსონვილში. ფრენის დროს, ან კი დაგეგმილი იყო უპილოტო ფრენა, მას მაინც პილოტი მართავდა. ფრენა 66 წუთს გაგრძელდა, რომლის დროსაც მიღწეული იქნა 12,5 კმ. სიმაღლე.
QF-4 Phantom-ი ზემოთ და მისი შემცვლელი QF-16 Viper Drone ქვემოთ
ახალი QF-16 Viper Drone-ბი მალე ძველ QF-4 Phantom-ებს შეცვლიან.
P.S. ჩვენი ავიაციის არ არსებობის ფონზე უფასოდ გადმოცემული რამოდენიმე ათეული F-16 Block-30 საკმაოდ წაგვადგებოდა, თუნდაც საწყის ეტაპზე, როგორც ავიაციის საბრძოლო ერთეულად ჩამოყალიბებაში, ასევე პილოტების მოსამზადებლად.