ვისაც ახსოვს იუგოსლავიური გამანდაგურებლის ძველი, 80–იანების პროგრამა Novi Avion, მიხვდება რომ სერბებმა არ დაივიწყეს ეს თვითმფრინავი და მისი რეინკარნაცია მოახდინეს გაერთიანებულ არაბეთის ემირატებთან თანამშრომლობის გზით.
ბელგრადის გაზეთი "პოლიტიკის" თანახმად – "ახალი თვითმფრინავი თითქმის მზადაა და უკვე ხდება მისი შეთავაზება უცხოელ მყიდველებზე როგორც პილოტების წინასაბრძოლო მოსამზადებელი თავითმფრინავი (LIFT) ან როგორც მსუბუქი გამანადგურებელი. ამ პროგრამამ ახლო მომავალში შეეძლება ჩაანაცვლოს სასწავლო M-346, რომელმაც ფაქტიურად უკვე დაასრულა თავისი მცირეხნიანი კარიერა ემირატების სამხედრო ავიაციაში.
80–იანების Novi Avion, სახეზეა ფრანგულ Rafale–სთან მსგავსება
როგორც ჩანს სერბები ემირატებს სთავაზობენ ფართომაშტაბიან თანამშრომლობას, მათ შორის პროგრამა «Kovac»–ის დაფინანსებასაც. «Batajnica Air Show 2012»–ის და ავიატექნიკის და აღჭურვილობის გამოფენის მიმდინარეობის დროს, პირველად მოხდა მსუბუქი სასწავლო/საიერიშო თვითმფრინავის სრულმაშტაბიანი მაკეტის დემონსტრაცია.
პროგრამა სერბეთის სამხედრო ტექნოლოგიების ინსტიტუტი UTVA–ს კონტროლის ქვეშაა, რომელიც იარაღის ექსპორტის სახელმწიფო ორგანიზაცია Yugoimport–თან თანამშრომლობს და გეგმავს თვითმფრინავის მიწოდებას როგორც სერბეთის ავიაციაში ასევე ექსპორტზე.
თვითმფრინავის ტექნიკური მახასიათებლები, რომლებიც პრეზენტაციის შედეგად გახდა ცნობილი, შემდეგია:
- მაქსიმალური ასაფრენი წონა – 1 650 კგ.
- მაქსიმალური სიჩქარე – 270kt (500კმ/სთ) ან 298kt პიკირებაში
ასევე ცნობილი გახდა რომ Kobac შექმნილია სასწავლო Lasta–ს ბაზაზე, მაგრამ მისგან განსხვავებით მას ციფრული კოკპიტი და შეიარაღების უფრო ფართო ნომენკლატურა გააჩნია. თვითმფრინავი აღჭურვილი იქნება თანამედროვე სანავიგაციო სისტემებით, სამიზნე მოწყობილობებით და საკატაპულტაციო სავარძლით. მას გააჩნია იარაღის დაკიდების ხუთი წერტილი და ამას გარდა მას ექნება შეიარაღების სიმულაციის პროგრამა – მაგალითად რადარის სიმულატორი.
Kobac–ის პირველი ფრენა 2013 წლის ბოლოსაა დაგეგმილი.
No comments:
Post a Comment