Sunday, October 13, 2019

T-55 Enigma და მისი ჯავშანდაცვა

The Enigma appears to be little more than a T-55 with a crude armor upgrade. Essentially, large armor boxes have been fitted to the turret and front and sides of the hull. These are held in place mostly by bolts and brackets. These armor boxes are composite armor – inside the steel boxes are four plates of steel and rubber which are spaced apart by a few centimeters, although at least two captured Engimas did not use rubber sheeting.


It seems likely that the idea was to try to create an armor upgrade that can resist HEAT shells (High Explosive Anti Tank) and ATGMs (Anti-Tank Guided Missiles). This was no doubt a lesson hard learned in the Iran-Iraq War (1980-1988), in which both sides used missiles such as the BGM-71 TOW, AGM 65 Maverick, and similar missiles in an anti-tank role to devastating effect. Post-capture testing by Coalition forces has also proven that the armor is resistant to HESH (High Explosive Squash Head) shells.

T-55 Enigma armor thickness diagram


The Enigma has a total of thirty-two armor blocks added. Eight blocks of armor are mounted on either side of the hull mounted on brackets, two large boxes are riveted to the upper glacis plate (with two small boxes above the front mudguards to cover an otherwise bare area), eight blocks are fitted to the turret (two with hinges to allow the driver to enter and exit his hatch unimpeded) on brackets, and four thin boxes are fitted to the rear of the turret on a counterweight rail.

As a result, the weight of the tank was increased to an estimated 41 t, compared to the T-55’s 36 t, no doubt making the tank a lot less agile.



1991 წელს ოპერაცია "უდაბნოს ქარიშხლის" დროს ამერიკელები ცოტა არ იყოს და ამოუცნობ ტანკს წააწყდნენა, რომელიც ოდნავ გაუმჯობესებული Т-55 გამოდგა. Enigma მას სწორედ ამერიკელებმა აუწოდეს (ერაყელებისთვის ის AlFaw იყო).

ძირითადი გაუმჯობესება ტანკის ჯავშანდაცვას შეეხო:
  • კორპუსის წინა ზედა ნაწილზე მრავალშრიანი ჯავშანპანელი იქნა დაყენებული
  • კოშკურის წინ და გვერდებზე დასაკიდი მრავალშრიანი მოდულები, ხოლო უკან გარეთ გატანილი მოდული, რომელსაც კოშკურის გაზრდილი წონა უნდა დაებალანსებინა
  • გაუმჯობესდა ასევე კორპუსის ბორტებიც - მათზე კუმულაციურსაწინააღმდეგო ეკრანები იქნა დამონტაჟებული.

გატარებული ღონისძიებების შედეგად ტანკის წონა 4,6 ტონით გაიზარდა და 40 ტონას მიაღწია. ტანკზე ასევე დაყენებული იქნა ღამაის ხედვის ახალი ხელსაწყოები და მასზე შეჯავშნულ კოლოფში ჩადგმული ინფრაწითელი პროჟექტორი იქნა დამონტაჟებული.

რას წარმოადგენს Enigma-ზე დაყენებული ჯავშანმოდულები - ის კლასიკური NERA-ს პაკეტია, რომელშიც რეზინა/კაუჩუკია გამოყენებული. ქვემოთ Enigma-ს კოშურის მოდულის სქემატური გამოსახულებაა მოყვანილი. სქემის მიხედვით ბოლკი 7 შრისგან შესდგება.

  • პირველი, გარეთა, შრე 6,9 მილიმეტრის სისქის ფოლადია
  • მეორე შრე კომპოზიტურია და შესდგება 14.7 მმ ალუმინის, 4,7 მმ რეზინის და 4მმ ფოლადისგან (სულ 23,4 მმ)
  • მე-3, მე-4, მე-5 და მე-6 შრეები ერთნაირია და შესდგება 10,3 მმ ალუმინის, 4 მმ რეზინის და 4,7მმ ფოლადისგან (სულ 19 მმ)
  • ბოლო, მე-7, შრე შესდგება 10.3 მმ ალუმინის, 4 მმ რეზინის და 6,9მმ ფოლადისგან (სულ 21.2 მმ)
  • შრეებს შორის 24,6 მმ ჰაერის შუალედებია დატოვებული 

სულ ბლოკის სისქე 375 მილიმეტრია და მასთან ერთად კოშკურის ჯავშანმედეგობა კუმულაციური ჭურვების წინააღმდეგ 600 მილიმეტრს უტოლდებოდა. თვითონ ტანკის საბაზისო ჯავშნის მედეგობა კუმულციური ჭურვების წინააღმდეგ 200 მილიმეტრის ფარგლებშია და მისი გამოკლებით ბლოკის მედეგობა 400 მილიმეტრი გამოდის. კინეტიკის წინააღმდეგ ბლოკი წესით უფრო დაბალ ეფექტური უნდა ყოფილიყო - მთლიანობაში საბაზისო და დამატებითი ჯავშანმოდულები 300-350 მმ-ს მედეგობას უნდა იძლეოდეს.

No comments:

Post a Comment